Kwaliteit en patiëntveiligheid

Algemeen

In het HeiligHartziekenhuis behandelen, begeleiden en ondersteunen we elke patiënt met een hart voor kwalitatieve zorg. Alle medewerkers en artsen dragen hier elke dag opnieuw aan bij. Continu verbeteren en leren van elkaar staan hierbij centraal. Dit doen we door het strikt naleven van procedures en richtlijnen, het consequent melden van mogelijke onveilige situaties, het uitvoeren van interne audits op de afdelingen en nog veel meer!

Verbeterborden

Door het continue streven naar de meest veilige en kwaliteitsvolle zorg is het HeiligHart ziekenhuis  doordrongen van een echte verbetercultuur. Jij staat hier als patiënt steeds bij centraal. Om deze verbetercultuur zichtbaar te maken, heeft elke afdeling een verbeterbord. Op deze borden worden kwaliteitsinitiatieven opgevolgd, gevisualiseerd en besproken door het multidisciplinaire team. De teamleden slaan samen de handen in elkaar en staan stil bij hoe ze de zorg op hun afdeling kunnen optimaliseren. Ook jij als patiënt krijgt in één oogopslag te zien hoe er op een afdeling gewerkt wordt aan kwaliteitsvolle zorg. Hoe goed scoort een dienst op het vlak van hygiëne? Hoe tevreden zijn patiënten over hun verblijf op de afdeling? Deze informatie kan je terugvinden op de verbeterborden.

verbeterbord

Contactgegevens

Tel: 03 491 20 28 of e-mail: kwaliteit@heilighartlier.be