Uitchecken? Dat doe je na het ontbijt!

02 dec 2019
Deel dit bericht op sociale media:

Zit je verblijf in ons ziekenhuis erop? Prima!

Onze patiënten hoeven na hun verblijf in het ziekenhuis niet onnodig op de kamer te blijven en daarom mogen ze vóór de middag al naar huis. Deze nieuwe regeling ging in tijdens de maand november 2019 en helpt ons de organisatie binnen het ziekenhuis zo vlot mogelijk te laten verlopen. Daarom streven we ernaar onze patiënten voortaan in de voormiddag te ontslaan.

Het zorgteam regelt dat alles op de dag van het ontslag vlot verloopt. Zo kan de patiënt, na een goed ontbijt, in optimale omstandigheden en met alle nuttige informatie op zak het ziekenhuis verlaten. Vóór het vertrek krijgt men eerst nog allerhande advies: praktische informatie over de medicatie, het dieet, de controle, eventuele thuiszorg, hulpmateriaal, enz. Er wordt ook een medisch verslag voor de huisarts meegegeven.

Deel dit bericht op sociale media:

TERUG NAAR OVERZICHT

Gerelateerde nieuwsberichten

01 jun 2026
Professionals

Nieuwe ‘Wie is wie’ voor huisartsen

...

Lees meer
01 jun 2026
Professionals

Exclusief voor huisartsen: de gerofoon

...

Lees meer
22 mei 2026
Algemeen

De Qualicor-audit zit erop… en wat voor één!

De voorbije dagen werd ons ziekenhuis ge-audit en mochten we als organisatie tonen wie we zijn, waar we voor staan en vooral: hoe hard er elke dag gewerkt wordt aan...

Lees meer