Het griepprikje… nu belangrijker dan ooit

Griep treft elke winter 1 op 10 mensen. Meestal genees je vanzelf, maar bij sommige risicogroepen (o.a zwangere vrouwen en chronisch zieken) kan griep ernstige gevolgen hebben. Een jaarlijkse griepprik biedt de beste kans om zonder de ziekte de winter door te komen.
Omwille van de COVID-19 epidemie is het dit jaar extra belangrijk dat de risicogroepen zich maximaal laten vaccineren tegen de griep. Dat geldt ook voor gezonde personen vanaf 50 jaar. Zo vermijden we dat de ziekenhuisbezetting te hoog zou worden bij een eventuele tweede coronagolf.
Voor meer info kan je terecht bij je behandelend arts.
Gerelateerde nieuwsberichten

De Qualicor-audit zit erop… en wat voor één!
De voorbije dagen werd ons ziekenhuis ge-audit en mochten we als organisatie tonen wie we zijn, waar we voor staan en vooral: hoe hard er elke dag gewerkt wordt aan...

