Digitale app zorgt voor familie van patiënten intensieve zorgen

Wie een familielid op de dienst intensieve zorgen heeft, kan voortaan online alle nuttige informatie vinden. De dienst ontwikkelde een handig, digitaal overzicht rond de werking van deze afdeling. Informatieoverdracht tussen ziekenhuis en (familie van) patiënt is erg belangrijk maar niet altijd even evident wanneer het over patiënten op intensieve zorgen aankomt. “Voortaan kunnen we sneller en efficiënter communiceren met de naasten van onze patiënten” zegt Cindy Van Gorp, hoofdverpleegkundige van de dienst.
De app is bereikbaar via de pagina van intensieve zorgen.
Gerelateerde nieuwsberichten

Een primeur in de Benelux: revolutionair gerobotiseerd navigatieplatform zorgt voortaan voor ultraprecieze rug- en nekoperaties
Voortaan worden alle geïnstrumenteerde nek- en rugoperaties in het HeiligHartziekenhuis van Lier uitgevoerd met een genavigeerde robotarm. Dit GPS-gestuurd systeem zorgt voor een accuraatheid bij het plaatsen van schroeven in...

HeiligHartziekenhuis gaat het digitale tijdperk in met haar patiëntendossiers.
Het ziekenhuis bereikte in februari alweer een mijlpaal in de digitale evolutie met de start van het elektronisch verpleegkundig, paramedisch, medisch dossier en elektronisch medisch voorschrift van PrimUZ. Voortgaand zal...

HeiligHartziekenhuis Lier zet in op robotchirurgie voor plaatsing van knie- en heupprothesen.
Lier, 11 februari 2021- De dienst orthopedie van het HeiligHartziekenhuis in Lier plaatst voortaan knie- en heupprotheses door middel van chirurgische robots. Deze robots analyseren de vorm van de knie...