Berichtgeving in de media

15 sep 2021
Deel dit bericht op sociale media:

Het ziekenhuisbestuur heeft afgelopen week de berichtgeving in de pers gezien over de samenwerking tussen ons ziekenhuis en DLO. Wij betreuren dit ten zeerste. Deze berichtgeving straalt namelijk negatief af op al onze medewerkers die elke dag het beste van zichzelf geven voor de gezondheid van onze patiënten. Het ziekenhuis is tot op vandaag nog niet op de hoogte van een concreet dossier of van concrete klachten, enkel van de berichten in de media. De beschuldigingen zijn onterecht en zullen dan ook worden aangevochten.

De samenwerking tussen het ziekenhuis en DLO is vernieuwend, en al helemaal niet onwettig. Bij de start van de samenwerking werd in elk geval de nodige zorgvuldigheid aan de dag gelegd. Het ziekenhuis is niet over één nacht ijs gegaan en we hebben ons laten bijstaan door verschillende externe experten. Integriteit en zorgvuldigheid zijn basisprincipes van ons bestuur. Principes die we ook naleven in de samenwerking met DLO.

Wij geloven sterk in geïntegreerde zorg. Dat is namelijk de manier om de toekomstige uitdagingen op gebied van gezondheid aan te gaan. Alleen op die manier kunnen we de beste zorgen blijven bieden aan elke patiënt. Voor ons als ziekenhuis staat de patiënt centraal. Ook de samenwerking met het DLO past binnen deze filosofie.  Wij zijn ervan overtuigd dat een multidisciplinair netwerk tussen de 1e, 2e en 3e lijn de toekomst is en de patiënt enkel voordelen biedt. Dat zo’n samenwerking zijn vruchten afwerpt, blijkt onder meer duidelijk uit onze ervaringen met de Covid-19 pandemie. De beste zorg voor de patiënt is en blijft voor ons allemaal de allereerste doelstelling. Daar willen we elke dag opnieuw voor blijven gaan.

Deel dit bericht op sociale media:

TERUG NAAR OVERZICHT

Gerelateerde nieuwsberichten

01 jun 2026
Professionals

Nieuwe ‘Wie is wie’ voor huisartsen

...

Lees meer
01 jun 2026
Professionals

Exclusief voor huisartsen: de gerofoon

...

Lees meer
22 mei 2026
Algemeen

De Qualicor-audit zit erop… en wat voor één!

De voorbije dagen werd ons ziekenhuis ge-audit en mochten we als organisatie tonen wie we zijn, waar we voor staan en vooral: hoe hard er elke dag gewerkt wordt aan...

Lees meer