Alexander Olbrechts nieuwe voorzitter raad van bestuur

De raad van bestuur van het HeiligHartziekenhuis Lier heeft Alexander Olbrechts (35) aangesteld als nieuwe voorzitter. Hij volgt Johnny Van der Straeten op, die sinds 2022 het voorzitterschap waarnam en om persoonlijke redenen zijn mandaat binnen de raad beëindigt.
Als huidig ondervoorzitter en later uitvoerend voorzitter was Olbrechts reeds nauw betrokken bij de werking van de raad van bestuur. Hij combineert een inhoudelijke achtergrond in biomedische wetenschappen, medische beeldvorming en zorgmanagement met jarenlange ervaring in de Belgische en Europese medtech- en farmaceutische sector. Hij zet zich doorheen zijn carrière steeds sterk in voor de ontwikkeling van digitale en waarde gedreven gezondheidszorg.
“Ik neem deze rol op met veel vertrouwen,” zegt Alexander Olbrechts, “en wil samen met iedereen bouwen aan een sterk en gedragen toekomst voor ons ziekenhuis.”
(op de foto links: Alexander Olbrechts, rechts: Stefaan Vansteenkiste)
Gerelateerde nieuwsberichten

De Qualicor-audit zit erop… en wat voor één!
De voorbije dagen werd ons ziekenhuis ge-audit en mochten we als organisatie tonen wie we zijn, waar we voor staan en vooral: hoe hard er elke dag gewerkt wordt aan...

