Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over ... Vind hier een antwoord op de meest gestelde vragen.
Plan je bezoekmoment: ik heb een bezoekerspas aangemaakt, maar krijg geen mail aan.

Bij het maken van de bezoekerspas wordt een link verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Zorg dus dat je geen foutjes maakt bij het ingeven van je mailadres.

Controleer ook je SPAM folder.

Plan je bezoekmoment: ik kan de pas niet afdrukken

Geen probleem. Je kan de QR-code ook via je smartphone laten scannen. Heb je geen smartphone en lukt het je niet de bezoekerspas af te drukken kijk dan onder ‘Ik kan de pas niet zelf aanmaken, wat nu?’

Plan je bezoekmoment: kan ik afwijken van de bezoekuren?

Om het bezoek voor iedereen veilig te laten verlopen kan er niet afgeweken worden van de vastgelegde bezoekuren.

Plan je bezoekmoment: mijn familielid werd vandaag opgenomen, maar ik kan geen bezoek reserveren.

De opgenomen patiënt kan bezoek krijgen vanaf opnamedag. En van 2 vaste bezoekers, maximaal 1 uur per dag.

Plan je bezoekmoment: ik heb de reservatiecode, maar waar kan ik een bezoekmoment inplannen?

Een bezoek kan je inplannen via de website van ons ziekenhuis: https://www.heilighartlier.be. Scrol naar beneden en klik op de blauwe tegel met “plan je bezoekmoment”. Na het boeken van je bezoek, krijg je een bezoekerspas die je nodig hebt om toegang te krijgen tot het ziekenhuis.

 

Plan je bezoekmoment: hoe geraak ik aan de reservatiecode?

Ken je de reservatiecode (= bezoekerscode) niet, vraag deze dan aan de patiënt. Indien de patiënt niet in staat is om de reservatiecode zelf door te geven, zal de afdeling onze sociale dienst inschakelen. Zij bezorgen dan de reservatiecode aan de opgegeven contactpersoon.

Indien de patiënt niet in staat is om de reservatiecode zelf door te geven, kan je deze bekomen aan de opnamedienst (03/491 20 50).

Bij opname krijgt elke patiënt een unieke bezoekerscode

 

Plan je bezoekmoment: ik kan de pas niet zelf aanmaken, wat nu?

Voor het aanmaken van de bezoekerspas heb je volgende gegevens nodig:

  • Reservatiecode
  • Geboortedatum patiënt

Lukt het voor jou niet om een bezoek in te plannen, vraag hulp aan familie, buren,…. Zij kunnen met deze gegevens een bezoek voor jou inplannen. Wel is het belangrijk dat je je bezoekerspas meebrengt naar het ziekenhuis op de dag van je bezoek.

Indien het niet lukt om een bezoekerspas aan te maken bel je tussen 10u00 en 12u00 uur of 15u00 en 17u00 uur naar het nummer 03/491 29 27 of stuur je vraag met de gegevens van de patiënt (naam, voornaam, geboortedatum, reservatiecode), dag(en) waarvoor een bezoekerspas aangemaakt moet worden samen met het e-mailadres waarop het bezoek geregistreerd mag worden naar bezoek@heilighartlier.be.

Plan je bezoekmoment: er zijn geen beschikbare bezoekmomenten

De opgenomen patiënt kan bezoek ontvangen van 2 vaste bezoekers. Je kan je bezoek inplannen voor 3 dagen. (Opnamedag + 2 volgende dagen).
Bij het aanmaken van een bezoekerspas wordt een e-mailadres gevraagd. De eerste keer dat je een bezoekerspas aanmaakt voor een patiënt, wordt het opgegeven e-mailadres gekoppeld aan de patiënt. Indien je, later bij het aanmaken van een nieuwe bezoekerspas een ander e-mailadres opgeeft, zullen er geen bezoekmomenten beschikbaar zijn.

Let er dus op dat je geen typfouten maakt de eerste keer dat je het e-mailadres ingeeft.